Wednesday, March 4, 2009

Mencari Rezeki lagi


Sekarang jam menunjukkan jam 1.12 psgi. Saya tak tidur lagi. Tengah prepare bahan untuk ceramah pagi nanti jam 8.00 pagi - 12.00 tgh di SK Kepayan. Saya bakal bertemu dengan pelajar2 tahun 6. MEsti seronok berjumpa mereka.

Mudah2an Allah memberikan kekuatan kepada saya untuk menyampaikan amanah ini.

Sekarang kerja saya.. inlah! Buat kursus. Dulu duduk di pejabat je... sebagai kaunselor. Gaji datang setiap bulan. Skrg ni, kalau tak kerja tak de lah gajinya. Barulah terasa bagaimana susahnya mencari rezeki. Tengok anak-anak dan isteri, semangat mencari lagi kuat.

Dalam mencari rezeki, perlukan rakan seperjuangan yang memahami hati, minda dan perasaan kita. Kena berusaha untuk menentukan sendiri haluan, keputusan dan jumlah hasil pencarian kita... Baru best. Dan, jangan lupa memohon keredhaanNya.

(Gambar: Saya dan Pak Ramly, sahabat sepencarian, ketika dalam speed boat dari Menumbok ke Labuan untuk menganjurkan program keusahawanan)

No comments:

Post a Comment